Tuesday, October 5, 2010

SPIRIT CHASER 2...HMMM .....;-9

Salam..waktu menulis di ruangan in my Angah sedang menjawab soalan Bahasa Melayu paper 2...semoga dia fokus dan tidak nervous semasa menulis skrip jawapannya...as for me since this morning tak putus berdoa agar my cadbury girl akan tenang sepanjang tempoh paper berlangsung...we both are sharing the same spirit...she only got me n Allah...pity her...

Sewaktu membaca yassin tadi..berjurai airmata ...satu persatu terbayang di mata cabaran dan kepayahan sepanjang membesarkan anak2..hanya Allah yang tahu..sebab musabab segala yang terjadi..dalam kekurangan itu pasti ada keperluan dan keinginan mereka yang tak mampu dipenuhi..tuhan sahaja yang tahu apa yang aku mksudkan di sini...

Sedih rasanya kekadang pabila ada spirit yang aku benar-benar perlukan tidak dapat dikongsi bersama..sedangkan aku amat memerlukannya pada ketika ini...jika Allah sentiasa mahu menguji ketahananku ini....aku redha..dan aku tidakkan meminta lebih...selama ini jatuh bangunku..sendiri aku tempohi dengan izinMu jua Allah..jika tidak layakku dapatkan the spirit yang aku dambakan itu...maka aku redha sekali ya Allah...

Sejak semalam aku merasakan sesuatu kelainan..dan aku mohon padaMu ya Allah..kembalikanlah kemanisan dalam hidup aku..perit pabila disalahtafsir..ditolak ke tengah ke tepi...sedangkan aku sedang berhadapan dengan satu cabaran besar dalam hidup aku sebagai seorang ibu...hati dan perasaan ini tidak teranjak sedikitpun..tetapi tak juga aku perolehi kekuatan yang aku harapkan..siapalah aku untuk meminta2..entahla...moga Kau berikan aku ketenangan ya Allah...

Sekejap lagi baliklah angah dari sekolah..bibirku kan tetap mengukir senyuman buatnya...walaupun di hati ada sedikit sedih...ive to b strong for my Angah..tolonglah aku Ya Allah..topupkan semangatku kembali...just for the sake of my beloved Angah...ive to go now...ill jot down more later...just hoping that the loving spirit will come back again just for me....

K guys take care..im quite emotional today..hmmm..dont worry..everybody ada hari on and off kan..so..see u guys..on  my second phase of writing..myb malam ni kot...insyaAllah...l;-[p

1 comment:

Anonymous said...

salam buat super women........

Untuk anak-anak yang bakal menghadapi peperiksaan, persediaan peperiksaan adalah sangat penting untuk memudahkan anak-anak serta para pelajar dalam menjawab soalan peperiksaan yang disediakan, salah satu persediaannya ialah sentiasa mengamalkan doa peperikasaan.

Petuanya adalah dengan mengumpulkan alat tulis anak-anak dan genggam alat tulis tersebut ( dalam keadaan berwuduk ), kemudian baca bacaan-bacaan berikut:

Al-Fatihah 7 kali
Selawat 7 kali
Subhanallah 44 kali
Alhamdulillah 44 kali
Allah hu Akbar 44 kali
Ya Hayyu Ya Qayyum 21 kali
Teruskan dengan bacaan doa..
” Ya Allah Ya Hayyu Ya Qayyum,Ya Rahman,Ya Rahim,Ya Latif,Ya Jabbar,Ya Khaliq,Ya Allah permudahkanlah anak-anak kami di dalam urusan mereka dalam menimba ilmu di atas seruan dan perintah-Mu. Tenangkanlah hati mereka untuk menerima ilmu-Mu,lapangkanlah jiwa mereka untuk mengharungi ujian-Mu dan berkatilah mereka dengan rahmat-Mu.Amin Ya Rabbalalamin..”

Kemudian tiupkan pada alatulis tersebut dan hati-hati jangan di biarkan bersepahan sehingga di langkah anak-anak. Keesokan harinya ambil segelas air, baca Al-Fatihah 7 kali dan Selawat 7 kali, bacalah doa yang sama seperti di atas dan beri anak-anak minum air tersebut.Insyaalah kita berusaha, semoga dapat membantu anak-anak yang bakal menduduki peperiksaan.

Semoga dengan petua untuk anak yang bakal menduduki peperiksaan ini dapat membuka jalan kepada anak-anak ataupun pelajar serta ibubapa yang kerungsingan. Sekian..

Total Pageviews

visitors online