Friday, December 31, 2010

LONELINESS...TAKE IT POSITIVELY...;-P

There will be a time when we will be alone...there are so many reasons according to the loneliness that we are facing up in our life..just remember that Allah is listening what ur heart n mind are whispering for...so..these are some tips that might help us to console our loneliness...

APA YANG BOLEH KITA LAKUKAN ADALAH DENGAN:

1. BeRcUTi


Luangkan dan cari masa untuk anda memberi ruang bagi diri anda sendiri menikmati ketenangan secara santai. Semestinya destinasi pilihan adalah mengikut kemampuan dan yang paling utama...kesan setelah pulang dari percutian itu..anda akan rasa segar dan mendapat semangat dan aura positif yang baru..

2.  JuMpA KAwAn

Based on kesesuaian umur..apabila dikatakan meet a friend or some friends..tidak semestinya menjurus kepada unsur hiburan semata-mata...kawan atau sahabat diperlukan sebagai satu medium untuk perkongsian dan luahan apa yang terbuku di hati anda..sometimes when we talk to some friends..kita akan mendapat satu garis pemikiran yang lebih terarah.

3. BeRseNaM

Bersenam dan melakukan sedikit regangan dapat berikan kesegaran pada tubuh..dan juga membina keyakinan diri..Peluh yang mengalir itu sangat bermakna..dari sudut kesihatan dan juga dari sudut keyakinan diri.

4. KeMbali NakAL

Hehehe..dari sudut wanita especially..unsur humour dalam perbualan bersama rakan sejenis..dan juga one or two funny habits yang mengingat nostalgia di suatu waktu persekolahan dahulu dapat membantu dan indirectly bertindak sebagai terapi secara tidak langsung...ketawa dan kelucuan memberikan kegembiraan dan kepuasan kepada diri kita..

5. BeRmeSra BeRsaMa KelUaRga

Yes..apabila kita bersendirian.,,keluarga adalah menjadi kekuatan dan teman setia...saat suka dan duka bersama memberi satu kekuatan dan semangat..lantas menjadikan kita lupa akan apa itu kesunyian.

6. TerOkai DuNia BaRu

Yes..this is what we need to do...terokai dunia baru..jika kita merasakan hidup ini ada sedikit stereotype..maka tidak salah jika kita mengubah dan mencuba sesuatu yang baru...as long ia tidak mendatangkan kemudaratan dan yang pastinya lebih meningkatkan keyakinan diri dan ketahanan jiwa minda...

7. AmBiL peLuanG

Kita seharusnya mengambil peluang melupakan kisah yang lalu dengan membuka ruang untuk diri kita agar lebih luas pandangan dan pemikiran. Lakukan segala kebaikan selagi ada peluang...insyaAllah..masa sendirian anda akan dilalui dengan 1001 kemanfaatan.

Coretan
Superwoman NAAO

No comments:

Total Pageviews

visitors online