Wednesday, December 1, 2010

AKU SEKADAR HAMBA'MU'....

ERTI TAWAKAL


Ya ALLAH...
dalam kembara ini KAU mengajarku erti tawakal
pada lambungan dan lenturan awan
ada takut dan harap
ada cemas dan tenang



Ya ALLAH...
terlalu rapuh rupa-rupanya imanku pada MU
terlalu jauh penyerahanku pada MU
aku takut ya ALLAH..
di mana aku di sisi MU?


Ya ALLAH
pimpinlah aku
didiklah aku
terimalah aku
sebagai hambaMu yang yakin
selalu menyerah kepadaMu
dalam apa jua keadaan
di mana jua kedudukan
yang kuharap hanya KAU
rahmat dan pembelaanMU
kemudi hatiku kian longlai
pelayaran ini terlalu panjang
kembara seakan tak berhujung
aku lelah.....


KAUlah yang Maha Gagah
pada kelemahan dan keletihan ini
kupohon KAU pulihkan
berilah aku kekuatan..
untuk kuteruskan perjalanan.



Pahrol Mohd Juoi

No comments:

Total Pageviews

visitors online