Wednesday, September 29, 2010

ERGGGHHHH......ALHAMDULILLAH...;-[P

  Hehe..kelakarnye hari ini....kononnye taknak gi jamuan KH cz perut dah full...1030 i masuk kelas macam2 leter n kejan budak2 tu buat latihan ulangkaji...tetiba rasa laparla pulak....apelagi jln straight forward ke Bilik KH right after class..mujur ada lagi...hmmmm...bukan ada lagi je...malahh..macam2 ade..pe lagi..i belasah laksa setengah pinggan..nasi lamuni n smbal udang sikit je..hehehe..kerepek2..muffins..tepung talam..n ais bandung..wowww..marvellous..kenyang ni..jap gi nak ke kelas pulak..hehehe..nampak gayanye..bawa perutla..hahahaha....
  Hari ni lunch i just belikan gulai ikan kering n daging goreng kunyit..kat umah pun dah masak ikan merah masak asam...so cukupla untuk hari ini...hai..everytime sebut ttg makan..memang best...tapi itula..takleh le nak bedal semua...cz...'sekoh' [istilah oghe Kelate] perut nak g class...hahaha..k guys ..hve to go now..be happy k..not for other people but for ur ownselves...tke care n....daa..;-[p
 

2 comments:

Anonymous said...

renungkan........

Tidak ada orang yang boleh mendakwa dirinya lari daripada mainan perasaan. Asal saja ia bernama manusia, maka sekaligus dirinya akan dicuba dengan mainan nafsu yang bagaikan lautan ganas yang begitu kuat bergelombang. Salah satu darinya ialah mainan cinta.

Tidak sedikit orang yang terjerumus dalam lembah kenistaan. Dalam berbicara persoalan peringkat pembinaan ‘cinta hawa nafsu’, As-Syauqi pernah berkata :

Benar kata Syauqi, cinta syahwat ini bermula dengan mainan mata yang tidak mempunyai sempadannya, ia kemudiannya diikuti dengan sahutan suara dan saling berhubung. Sampai peringkat tersebut, amat sukar sekali bagi pasangan cinta untuk tidak bertemu dan berdating sekaligus mendekatkan diri kepada aksi yang lebih hebat. Oleh kerana itulah, Islam dalam menjaga kesucian cinta dari dicemari oleh unsur-unsur nafsu meletakkan batasan pandangan seorang muslim dan muslimah. Firman Allah SWT yang bermaksud :

“..Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan…”

(Surah An-Nuur, ayat 30)

Anonymous said...

Vows of friendship

Life’s a journey
which we can’t go through alone…
Through heartache and pain,
laughter and love
as real as God above
you always need a friend
who’ll understand the unspoken,
feel what you feel
share in your success
care when you cry…
Even though we’re thousand miles apart
I’d miss you from the bottom of my heart
if you don’t remain my friend.
Friendship is a commitment,
though no vows are taken
- but they’re engraved in my heart,
bringing you so much closer
and I hope you take this to heart…
for true friends never give up…

Total Pageviews

visitors online