Wednesday, September 22, 2010

CAcTUs SpiRit......;-[p

Alangkah baiknya jika aku ada spirit seperti pokok kaktus..bisa bertahan dengan kekuatan jati diri...di tengah panas padang pasir....biar apapun perubahan cuaca yg berlaku ...masih mampu teguh berdiri...fuuhhh....jika aku boleh menjadi sekuat itu...
    Hidup ini terlalu indah ...tetapi kadangkala... terlalu sakit untuk kita mencari keindahan itu..biarpun terlalu byk pilihan...tetapi hati kita tidak juga mampu berlaku bijak menguruskan satu jawapan yang tepat dan kena...Kita tidak boleh salahkan takdir kerana Dia telah memberikan kita kepintaran dan kesempurnaan akal..maka di  mana seharusnya kita letakkan diri kita dengan kesempurnaan yang dianugerahkanNya itu....
   Kekadang aku turut merasakan ujian dari Allah terlalu berat untuk ku..sekian lamanya dari dulu hingga kini..masih cuba aku berdiri meskipun terasa sakit ditusuk memori duka...Namun ...aku pcya Qada dan Qadar Allah sepanjang kepayahan yang kutempohi...dan..aku tahu Dia bersamaku...moga hati ini terbuka luas mencari satu noktah...satu jawapan..satu pencapaian...yang diimpikan oleh tiap insan di bumi ini....
   Telah aku lalui keparahan yang menyiksakan...dan Allah sentiasa bersamaku...dan mgkin pabila diduga kembali...aku tidak dapat merasai kesakitan itu lagi kerana...luka yang telah ada amat menyakitkan...dan aku tahu Allah sentiasa di sisiku...YA ALLAH DENGARKAN LAH KELUH KESAH KU INI...DALAM  TERMANGU AKU MOHON AGAR KAU PELIHARAILAH DIRI KU INI...AGAR DAPATKU TEMPOHI KEHIDUPAN DENGAN TENANG ...ITU SJA YA ALLAH PINTAKU SELAMA INI...AMIN.......;-[9

No comments:

Total Pageviews

visitors online