Thursday, March 31, 2011

BIDUK BERLALU KIAMBANG BERTAUT...

Salam sudah sekian lama tidak mencoretkan tentang perjalanan hidup i n the kids..ntahla..this year jadual disusun agak padat n so far even kalut macamana pun semuanya berjalan dengan lancar..baru saja selesai bulan ketiga di tahun 2011 ini..terasa sudah lama benar sesi persekolahan berjalan....anyway im happy that tagline i 'TAHUN BARU JIWA BARU, HIDUP UNTUK BAHAGIA' banyak memberi semangat untuk mencapai lebih kepuasan dan kejayaan dalam pelbagai aspek kehidupan...amin.

Minggu ini amat padat susunan jadual tugas...bermula dengan operation appendix along..dan urusan lawatan ke KL Unit Biasiswa yang telah selesai pada hari Selasa lalu..dalam keadaan yang amat meletihkan..alhamdulillah..settle kerja..On Wednesday, latihan pantun diteruskan pada waktu koko..pusingan pertama nanti pada hari Pertandingan Pantun pasukan sekolah i akan bertemu dengan SMK Taman Widuri. Esok urusan surat kebenaran waris dan lain2 akan dilakukan. Pagi tadi, seminar dan bengkel teknik menjawab Kertas Bahasa Melayu/SPM dijalankan seharian...letih jugak..pengalaman marking paper digunakan untuk kebaikan pelajar-pelajar...alhamdulillah.

Esok [Jumaat] i hanya ada satu masa sahaja P&P..lega..harap tak ada relief la..hehe..boleh selesaikan tugas...Sabtu ini menjadi pengacara jemputan bagi Anugerah Seri Asrama Terbilang di SMK Seri Nibong..actually my body really need some rest..tapi tak apalah...selesai event tu..bolehla i berehat..So next week ..preparation untuk melancong ke Australia akan dilakukan..very excited..setelah macam2 dugaan yang i lalui..so its worth it for me to have a good n nice trip to Perth..i berdoa agar Allah memberikan ketenangan untuk diri i yang kerdil ini...amin.

My kids seperti anak-anak yang lain juga..sibuk dengan homework, tuition, aktiviti koko...ada juga hari di mana rumah ni jadi sunyi je..kerana masing2 keletihan..tidor tanpa makan tengahari...apapun kesibukan ini dijangka akan selesai menjelang hujung April...Along pun dah tak bekerja di Prai lagi..jadi sekarang takla sunyi sangat rumah ni..Mudahan Angah, Along, Dida n Yaya akan sentiasa menjadi anak yang terbaik untuk i..insyaallah.

Kekadang ada juga sedikit rasa sedih bila diimbas kembali perjalanan hidup sejak dulu..tetapi..mungkin Allah lebih mengetahui apa yang tersirat di sebalik semua itu. Sebagai manusia pelbagai rasa telah dialami..sehingga pada satu tahap..semua itu tidak lagi memberi sebarang kesan..bukan bongkah pada ketentuan Nya..tapi..agar hidup ini akan diwarnai dengan keindahan di laluan  penghujungnya...moga Allah akan memakbulkan impian i utk menikmati keindahan itu...pastinya bila tiba saat itu..i tak akan menolak lagi hak i untuk memiliki n merasainya...amin.

Ok la..sampai di sini sahaja.  The writing intonation is quite 'slow n emotional'...maybe becoz of the tiredness yang i alami dalam minggu ini...sangat terasa...tapi for sure,,next week...the mood will totally change...insyaallah. Siapa kita untuk menongkah takdir..bila luka di kaki kerana berlari maka..berhentilah agar tidak berdarah lagi.

INAAO/31O311
 

No comments:

Total Pageviews

visitors online