Friday, May 20, 2011

...A SMALL GREENY CACTUS ON THE WIDE DESERT...

salam pada coretan yang kesekian kali ini, terpanggil untuk berkongsi tentang kehidupan yang bergerak berjalan ibarat roda...tika Allah sedang menguji hambanya..hamba yang kian leka dan mungkin juga sedang bergelut dengan drama kehidupan di dunia...menguji dalam susah dan senang hambaNya..di mana paksi pegangan dan kekuatan hati diletakkan...itulah kehidupan...yang harus ditempohi dan di jangkaui oleh kita insan juga khalifah di mukabumi ini....

Pada tarikh 18Mei yang lalu, aku dikejutkan dengan berita sahabat di zaman persekolahan dahulu AZURA YUSOF telah menghembuskan nafasnya yang terakhir di ICU Hospital Seberang Jaya. Menggamit kesedihan di hati ini...dan terimbau kenangan manis kenakalan kami dahulu dalam menuntut ilmu di METHODIST SECONDARY SCHOOL (ACS) PARIT BUNTAR, PERAK...semuanya bercampur baur..tika melihat sedikit demi sedikit jasadnya dilitupi tanah..begitu menyentuh dan di benak fikiran datang pelbagai keluh kesah untuk mengharungi perjalanan hidup yang masih berbaki ini...moga rohnya dicucuri rahmat di samping orang-orang yang beriman...

Besok akan dilaksanakan LDP di sekolah di mana ia merangkumi 3 dalam 1 oleh 3 orang pembentang...iaitu PK 1, PENGETUA, DAN USTAZ ZUL..3 slot menanti iaitu Pembinaan Item, Pengurusan Fail dan Pengurusan Diri. Nampaknya, singkat lagilah hujung minggu aku pada minggu ini.. Dan insyaallah pada malamnya, di Dewan Millenium, Bertam, Kepala Batas..aku akan menerima Anugerah SM/SSM 2011 ...penghargaan hasil daripada penglibatan aku dalam business yang aku ceburi..alhamdulillah syukur rezeki dari Allah...

Minggu hadapan jika diikutkan pada makluman daripada Panitia aku perlu hadiri Kursus Penulisan Kreatif di UPSI. Sedang menunggu calling letter...nampak gayanya aku tak dapatlah nak celebrate Hari Guru bersama kawan-kawan dan pelajar...huhu...baju tema purple dah siap...at last pakai utk hadiri kursus jela...hehe...tak apa..ilmu itu penting...seperti juga biz yang aku ceburi..ilmu penyelamat business..amin.

My kids pun alhamdulillah sihat semuanya. Yaya sibuk dengan persediaan trial upsr phase one..begitu juga dengan persediaan along bagi mengikuti kursus Diploma pada June nanti..bermulalah satu level baru dalam hidup aku bilamana anak2 sudah mengorak langkah ke dunia yang lebih mencabar..semoga Allah mempelihara my kids daripada perkara2 yang tidak diingini...

Cuti persekolahan hampir tiba..insyaallah jika tiada aral, aku n my kids akan ke Pahang utk beberapa hari. Insyaallah.  Selebihnya fokus on biz hehe..alhamdulillah setakat ini Allah permudahkan jalan n hasilnya dinikmati bersama anak2...penglibatan secara part time sangat flexible dan tidak memberi sebarang tekanan...thanks to Allah kerana membuka minda aku untuk melakukan sesuatu dalam kehidupan ini...moga diberikan rezeki berkali ganda demi keselesaan aku dan anak2.

Ok lah sampai di sini dulu...jika ada kesempatan akan aku coretkan lagi di ruangan kesayangan ku ini..hehe...janji utk berkongsi pengalaman n keseronokan di Perth belum dapat dilaksanakan..kerana mood utk laman sosial ni dah kurang dalam kesibukan itu dan ini...tapi dont worry this is the medium where we can share together our stories n experiences...and tak lupa to say thank u kepada orang yang banyak memberikan semangat dan dorongan utk aku harungi kehidupan ini....thank u so much..moga Allah panjangkan persahabatan kita...amin...



                                                                     INAAO

No comments:

Total Pageviews

visitors online