Wednesday, February 16, 2011

SAKURA DI PADANG PASIR...

Salam..dah beberapa hari tidak jot down di ruangan ini...rindu sangat. Kesibukan pada 4 bulan pertama sesi persekolahan adalah senario biasa..

1. Biasiswa.

    Masuk fasa ketiga membuat saringan n pemilihan berdasarkan syarat kelayakan yang ditetapkan.
    Borang-borang permohonan akan diagihkan antara 3 orang termasuk diri i sendiri hehhehe...insyaallah..akan selesai juga tempoh sibuk ini dalam sebulan dua ini...Begitu juga dgn surat kehilangan buku akaun dan juga surat pertukaran sekolah...akan diagihkan tugas...Ada lagi..permohonan Hadiah biasiswa sukan, Yayasan Tm ..adusss...nak stress dah ni...


2. Bola jaring

Akan bermula pertandingan di SMK Tasek pada 22 February 2011 secara liga. Pasukan yang menang akan layak ke peringkat seterusnya pada tarikh 23 February 2011. Both team players sudah intensively berlatih di bawah tunjuk ajar dari new coach..lebih systematic..this week have to settle semua perkara...transportation, claim makan, document2..n etc. Insyaallah..the most important is bebudak ini akan bermain dengan penuh strategi dan semangat kesukanan..


3. Anak-anak

My youngest akan berlawan netball di SK Sg Setar esok...Dah gelap benar kulitnya..tiap2 hari berlatih..taklah hari2...tp ketara betul perubahan. Sian dia..lepas ni olahraga pula...puas juga dia simpan tenaga utk netball, tuition at school, kat tuition center lagi..study kat umah lagi..hmmm..
Dida pula sibuk dengan kawad KRS...same jugak ..dah disuruhnya beli sunblock..naik rentung dah muka tu...hmm..cuma dia ada sedikit kelemahan pada subject Mathematics n Bahasa Arab...sedang mengatur waktu tuition pada hujung minggu..
Angah pula jadi ulat buku...especially on Science subjects...dia sedang merayu utk dibelikan gitar..minat muzik ada guru kat sekolah dia yang nk ajar...hmm...angah2. This year dia masuk hoki..lepas gian..waktu di sekolah rendah dulu i tak bagi dia main sebab hidung selalu berdarah...sekarang bila naik upper form nmpk confident level dia makin tinggi..takpela..moga dia akan berpeluang merealitikan minatnya...
Along still kekal di tempat kerja..i dah bincang n ajar what do's and dont's yang dia patut take note. Dia mulai belajar pengalaman hidup...n..moga dia kan bijak menguruskan masa, diri dan budget..insyaallah.


4. Kesihatan

Dalam masa lebih kurang sebulan setengah ini i dah dua kali demam panas...amat stress keja di sekolah, tjwb sebagai supermum..mmg tak tercerita di sini. Tapi its ok...ia jadikan i lebih kuat n bersemangat..tak semua orang boleh lalui sptmana yang i lalui kini...moga Allah akan memberikan kesihatan yang baik utk diri i n anak2...


Oklah..have to go now..just kongsi perjalanan rutin hidup.  Semoga semua akan bersemangat lalui hari-hari mendatang..esok balik dekat pukul 4.00 ptg..so..plan nak bangun awal....nak planned keutamaan tugas yang perlu disettlekan esok...so jumpa lagi. Salam...


INAAO2667

2 comments:

Adilah Manaf Celik Vitamin said...

Tertarik saya nak baca post ni melihat tajuknya. Kreatif. :)

Petua Awet Muda Dan Cantik Macam Ayu Raudhah

Nor Azlina Abu Osman said...

Salam, terima kasih Adilah. Blog ini dihasilkan utk motivasi diri dan juga catatan kehidupan seharian..saya sangat bbesar hati sebenarnya andai kesukaan saya (bahan motivasi dan tips) dapat dikongsikan dan memberikan manfaat kepada orang lain.. :P Thanks..dan kalau sudi jadilah one of the blog follower.hehe :)

Total Pageviews

visitors online