Thursday, January 27, 2011

MENANGIS DARI SUDUT PERUBATAN....

MENANGIS ADAKALANYA IA MENJADI SATU TERAPI WALAUPUN KEKADANG  IA AMAT MENYAKITKAN. DARI SUMBER RUJUKAN..MENANGIS MEMPUNYAI BEBERAPA KEBAIKAN ...SO..ENJOY THE MATERIAL K....

************************************************************


1 Menyahkan Zat Berbahaya dari Tubuh Badan
.
Menangis merupakan kaedah semulajadi untuk mengeluarkan zat-zat kimia yang berbahaya daripada tubuh manusia. Zat-zat kimia ini dihasilkan oleh tubuh ketika dalam ketakutan.


2. Meningkatkan Kadar Degupan Jantung 

Menangis boleh meningkatkan kadar degupan jantung dan dianggap sebagai latihan yang berguna bagi rongga badan , urat-urat dada dan kedua-dua belah bahu.  Selepas menangis, kadar degupan jantung kembali perlahan sehingga menimbulkan perasaan yang sangat tenang.


3.  Membebaskan Racun dari Badan

Seorang ilmuwan Amerika, Arthur Frank mengatakan bahawa airmata berfungsi mengeluarkan unsur-unsur beracun daripada tubuh. Maka dengan menahan airmata bererti membiarkan tumbuhnya racun secara perlahan-lahan.  Secara fitrahnya, perempuan lebih cenderung untuk menangis berbanding kaum lelaki, maka secara umumnya usia hidup mereka lebih panjang berbanding usia lealki kerana perempuan membebaskan banyak racun dalam tubuh  melalui tangisan


4.  Air mata mengangdungi  25% protein

Airmata mengandungi 25% protein dan satu bahagian daripada zat terutamanya magnesium.  Ini adalah unsur yang tidak seimbang dan boleh menjadi racun kepada manusia .  Ianya dapat dibebaskan daripada manusia ketika menangis.

SoLusi

No comments:

Total Pageviews

visitors online