Tuesday, January 11, 2011

HOW U MANAGE UR TIME...BENARKAH KITA TIDAK PUNYAI MASA?!!

Salam..penulisan kali akan menjuruskan kepada persoalan adakah benar kita tidak mempunyai masa? Hmmm...as usual disebabkan hari persekolahan n kesibukan plus lagi dengan keletihan ..so..coretan ini akan ditulis secara berfasa..heheh...well isi kandungan coretan sekadar mengajak kita merenungi akan kebenaran ungkapan yang sering kita ucapkan ..bahawa ...kita tiada masa..betul ke..?Jadi..sabarrr..akan disambung lagi kemudian..hehhehehe....nite for today...[TUESDAY]

1 comment:

Anonymous said...

Hidup kita tak ubahnya seperti jam pasir. Kita tahu, di bahagian atas jam pasir terdapat ribuan butir-butir pasir itu. Satu demi satu butir-butir tersebut bergerak dengan perlahan-lahan dan jatuh melalui bahagian leher yang sangat sempit di tengah.
Kita tidak boleh memaksa dengan memasukkan pasir lebih dari satu butir melalui leher sempit tersebut tanpa merosakan jam itu sendiri. Kita dan sesiapa pun juga sama halnya seperti jam pasir tersebut.
Bila kita bangun pada waktu pagi, kita dihadapkan pada sekelompok tugas yang harus kita selesaikan pada hari itu. Tugas yang banyak itu harus kita selesaikan dengan tenang satu demi satu, bergantian secara teratur dan perlahan-lahan, seperti halnya butir-butir pasir dalam jam pasir yang satu demi satu melalui bahagian leher sempit itu.
Kita harus berbuat demikian. Kalau tidak, maka bererti kita merosakkan struktur tubuh atau mental kita.

ungu lalu membiru

Total Pageviews

visitors online