Monday, December 12, 2011

...BUNGA WAKTU MENGUNTUM MIMPI....

Salam buat semua. Rindu sekali untuk mencoretkan sesuatu di ruangan ini. Hari ini baru saja selesai tugas penyemakan Kertas SPM dan  2 hari seterusnya akan ke Butterworth untuk tujuan kemaskini markah. Berat memikul tanggungjawab ini dan tahun ini merupakan tahun kedua aku menggalas tugas n menimba pengalaman. Berhasrat di hati ini untuk 'hold' sekejap pada tahun hadapan bagi mendapatkan ruang untuk aku bersama dengan anak yang akan menduduki SPM . Memang memerlukan komitmen yang tinggi memegang amanah besar ini. Miss semua rakan setugas aku nanti. Anyway..pengorbanan untuk keselesaan anak adalah yang paling utama buatku.

Mengimbau kembali perjalanan di sepanjang tahun 2011 ini ....fuuuhhh...terlalu banyak peristiwa, kenangan n pencapaian yang diterima n di lalui. Aku bersyukur kerana 2011 ini menghadiahkan aku satu lagi darjah kematangan fikiran n minda untuk meneruskan hari-hari kehidupan pada tahun baru yang mendatang nanti. SANGAT TERUJA menanti kedatangan 2012!! Namun tidak dapat dinafikan dalam keasyikan lenggok perjalanan masa meniti hari-hari pada tahun ini..masih ada kekurangan di sana sini yang perlu aku perbaiki dan insyaallah..akan dikemaskinikan semuanya utk tahun hadapan. Terlalu banyak juga MUHASABAH DIRI yang perlu dilakukan dan keseluruhannya aku happy dengan  kepergian 2011 bersama1001 kenangan yang pasti tak dapat ku lupakan.

Teringin sekali di hati untuk menghasilkan satu lagi blog ilmiah berkaitan dengan bisnes yang sedang aku ceburi kini. Insyaallah aku sedang mengumpul info dan membuat garis kasar untuk menghasilkannya. Juga turut terdetik di hati untuk menghasilkan juga satu lagi blog akademik insyaallah. Tidak salah rasanya bila aku sangat berminat dalam penulisan di ruangan maya ini..maka terpanggil di hati untuk membuat satu perkongsian agar kalian juga dapat merasai perkara yang menjadi minat dan kegilaan ku iaitu...MENULIS. hehehehe....


Sebagai hamba Allah yang kerdil, aku merasakan belum cukup aku mengingatiNya, belum cukup aku memohon dariNYa dan belum cukup aku menyerahkan seluruh kehidupanku kepadaNYa...moga dari masa ke semasa ..aku kan terus mendekatiNya...agar dia memelihara diriku sekeluarga, membuka luas pintu rezeki utk kami dan meraih kecemerlangan dalam pelbagai aspek kehidupan...juga...DIA dapat memelihara kami dari segala kekhilafan dan kelalaian. Terimakasih ya Allah kerana sentiasa KAU di sisi waktu sakit senangku. 'TAHUN BARU JIWA BARU, HIDUP UNTUK BAHAGIA' adalah tagline blog kesayangan ku ini...insyaallah akan ku fikirkan yang terbaru utk tahun hadapan. Sangat berkesan tagline ini kerana ia banyak menyuntik semangatku untuk meneruskan langkah wp dalam longlai duka dan seretan gundah...hmmm.

Ok lah u guys..aku berhenti di sini dahulu. Ingin menikmati ketenangan pada malam ini. Seperti yang ku janjikan..perkongsian dari bahan motivasi akan menyusul nanti. Anak2 semua dah excited nak ajak ke sana sini bila aku dah free masa sekarang...yang penting bagiku adalah kesederhanaa. Berpijak di bumi nyata dan sentiasa bergerak melakukansesuatu  yang luar biasa untuk keluar dari belenggu duka. Insyaalllah..sayangi diri sendiri kerana itulah kasih tidak ternilai dalam hidup kita ini.


KILASAN HATI
NAZLINAAO

No comments:

Total Pageviews

visitors online